wtorek, 8 stycznia 2008

Mitenki - opis wykonania

Jak obiecałam to teraz realizuję :)

Udało się dzisiaj zrobić zdjęcia …nareszcie ! … jest to na razie część nowo powstałych robótek, ale powoli … mamy czas :)

Dzisiaj mitenki … z opisem …

…może najpierw wpiszę jak je zrobić …

1. robimy 41 oczek łańcuszka, łączymy w okrąg

2. rząd słupków - pięć słupków, omijamy jedno oczko łańcuszka, pięć słupków, omijamy oczko łańcuszka i tak do połączenia z pierwszym słupkiem

Wyjdzie nam 35 słupków ( chodzi o to żeby brzeg nie był ścisły)

3. następny rząd pięć słupków, 6 i 7 łączymy razem, pięć słupków, następne dwa łączymy razem itd. powinno być 30 słupków.

4. następny rząd same słupki - 30.

5. następny rząd siedem słupków, dwa słupki łączymy razem, siedem słupków, dwa łączymy razem, ( ostatnia siódemka jest niepełna) powinno być 27 słupków.

6. w zależności od tego jak długie mają być mitenki, robimy do czterech rzędów samych słupków.

7. w tym rzędzie zaczynamy robić kciuk, robimy słupek i w następnym robimy trzy słupki - to początek palucha, dalej do końca robimy słupki.

8. następny rząd same słupki i na paluch, tam gdzie trzy słupki w jednym…w pierwszym i trzecim robimy po dwa słupki, czyli 2,1,2

9. rząd słupków i paluch… 2,3,2

10. rząd słupków i paluch …2,5,2

11. robimy cały rząd słupków…i na paluchu (już bez dobierania oczek)

12. zamykamy paluch czyli w trakcie robienia rzędu słupków, szukamy miejsca gdzie są dobrane ostatnie, podwójne słupki palucha i łączymy pierwszy słupek przed i ostatni za słupkami palucha.

12. rząd słupków( paluch jest już gotowy)

13. rząd słupków.

14. rząd słupków.
…ufff…jakoś poszło :)

Ja robię mitenki według tego opisu podwójną nitką.

…i kilka zdjęć …



Teraz kończę mitenki z warkoczem…może jutro uda się zrobić zdjęcie…

3 komentarze:

  1. slonecznik61
    9 stycznia 2008 o 09:54

    Fajna stronka,już miałam ją wcześniej gdzieś zapisaną ale zawsze zaglądałam na onet.Cieszę się,ze zmieniłaś bo tamta wolno się ładowała co doprowadzało mnie czasem do…;)


    ---

    Mauzerek
    9 stycznia 2008 o 20:54

    Bardzo się cieszę,że tutaj trafiłam.Chcę się na razie zapoznać z stroną w całości ale,już jestem pod wrażeniem.


    ---

    eve-jank
    10 stycznia 2008 o 08:50

    Wszystkie mitengi cudne


    ---

    haneczka81
    11 stycznia 2008 o 15:01

    super mitenki, takich jeszcze nie robiłam :) a warto spróbować, fajnie, że zamieściłaś opis


    ---

    Ewa
    11 stycznia 2008 o 15:18

    Dziękuję :)…muszę dodać, że są niezwykle wygodne i ciepłe…………..jakoś mi nie wychodzą te zdjęcia mitenek z warkoczem…są ciemno brązowe …ale ciągle próbuję :)


    ---

    monika_g
    21 stycznia 2008 o 16:27

    Ewa, bardzo dziękuję za przepis, jak tylko znajdę chwilę to rzucam inne robótki i zabieram się za mitenki. Jeszcze raz dziękuję.


    ---

    ilona
    24 lipca 2008 o 09:42

    bardzo ladne te mitenki ma pani zdolnosci wlasnie je zrobilam wyszly tak jak z opisu teraz prosze pania moze ma pani jakies opisy szydelkowych czapeczek z gory serdecznie dziekuje i pozdrawiam


    ---

    murron vel kuka
    3 lutego 2009 o 19:54

    Witam,
    Ja tu pierwszy raz gościnnie. Podziwiam i robótki i opisy do nich-niezwykle czytelne-co się rzadko zdarza :) Skorzystam, dziękuję pozdrawiam (jeśli będę mogła się odwdzięczyć-zapraszam do siebie).
    Monika


    ---

    wisienka78
    11 kwietnia 2009 o 09:44

    Wielkie Dzięki za podanie schematu. Męczyłam się sama i w sumie nie było zle , ale teraz mam pewność ,że dobrze robię mitenki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. aaaaaaaaj! dziś spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. spróbowałam, opis jest super, mitenki wychodzą ekstra!

    OdpowiedzUsuń